14 Ağustos 2018 Salı

Kişlik Kahvaltilik Konserve Sos

Hayatimda ilk kez ben kendim bizzat tek basima kis icin bir hazirliga giristim desem bu yaziyi ciddiye aliop okur bitirir misiniz bilemiyorum ama ben sonuctan cok memnun oldum ve burdan yururum diye dusunuyorum. Oncelikle hersey kahvaltilik sos yapayim diye dusunmekle basladi.Sonra her hafta yardima gelen Nejla Abla'dan sipsak bir tarif aldim kahvalti esnasinda ve bunu deneyeyim dedim.Sonra ama evde kucuk boy 500 cclik kavanoz yokki dedim ve aklimin bir koseine yazdim malzemeleri. Aksamuzeri pazartesi pazarina gittim ve pazara adimimi atmamla kavanozcu -kapakci karsima ilk tezgah olarak cikinca iste o gun bugun dedim  ve 10 tane kucuk boy kavanozu pazar arabamin en altina yerlestirdim. Asagida tarifi seneye ne yapacagimi unutmamak adina da yazacagim ben Nejla Abla'nin birebir olculerini kendime gore arttirip azalttim cunku esim mesela sirke kokusunda  hic hoslanmiyor..
Eve donuste ilk deneme olmasinda  kaynakli zamanimi normalden biraz fazla almis olmakla birlikte zaman icerisinde daha pratik birkac yol bulacagimdan eminim. Tarifei yaziyorum:
-1.5 kg domates
-1 kg kapya biber
-250 gr tatli kil yesil biber
-1 yemek kasigi kaya tuzu
-1/2 cay bardagi uzum sirkesi
-yarim demet maydonoz
-6 diş sarimsak
-biberleri kavurmak icin 1 caybardaginda biraz daha az zeytinyagi
Yapilisi:
Domateslerin kabuklarini soymadan iri iri dogra suyunu salana kadar kisik ateste,saldiktan  sonra atesi arttirarak yumusayana kadar kaynat.Diger tarafran biberler duduklude 15 dakika pisir.(kozlense daha lezzetli oluyormus).Biberleri suzgecte soguttuktan  sonra kabuklarini soyup domatese ekle ve 15 dakika daha kaynat. Sonra kevgirde kabuklari kalacak sekilde olana kadar suz.(elle veya kepce yardimiyla oluyor).Diger tarafta  kil biberleri dogra ve zeytinyagda kavur. Kavrulmus biberleri de kabuklarindan ayrilmis domates ve kapya biber puresine ekle ve 10 dakika daha kaynat. Bu esnada tuz ve sirkesini ekle ve 5 dakika daha kaynat. Son olarak kiyilmis  maydonoz ve kucuk kucuk dogranmis sarimsaklari karisima ekle ve altini kapat. Hemen kavanozlara doldur (4 adet 500 cclik tam geldi bende) agzini siki siki kapat ustunu bir sofrabezi ile ort ve soguyana kadar dokunma. Sonrasinda 1 sene boyunca tazelgini koruyormus ve makarna sosu olarak da haslanmis makarna uzerine dokup afiyetle yenebilim..Agzim sulandi dusundukce...harika oluyor harika

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder