14 Ağustos 2018 Salı

Cocuklarin Çok Sevecegi Uyduruk İsveç Köftem

Dun can havliyle pirincli kofte yapmaya calisirken ortaya bambaska birsey cikti.Cocuklar aaa anne ikeadaki isveç kofteden yapmissin deyince hic suyu bulandirmadim he he deyip gectim icimden de yav he he isvec koftesi yaptim dedim. Bu koftenin evde bu kadar prim yapacagini, 'sen yemiceksin ben yicem' kavgalarina neden olacagini bilseydim....bilemezdim cunku hersey kendiliginde  bugun gelisti...38 yasima kismetmis...hatta daha isvec koftesi formuna gelmeden kuru haldeyken de Nil 3 tanesini kapti.Keske foto cekseymisim.Birdahakine..Kendimi uydurma bir tarif ile satirlarca ovdukten sonra tarifi yazayim da unutmayayim...
Kofteler icin:
-250 gr kiyma
-3 yemek kasigi kadar suda bekletilmis kirik pirinç
-1 rendelenmis sogan
-2 dis renedelenmis sarimsak
-tuz,karabiber, az kimyon, kiyilmis maydonoz
-kurutulmus ekmek ici
Sos icin:
-1.5 yemek kasigi salca
-1 yemek kasigi un
Yapilisi:
Kofteleri misket buyuklugunde yuvarla...Genis bir tavada zeytinyagda kizart...Diger taraftan salcayi zeytinyagda kavur ve unu da ekle ve biraz daha kavur kofteleri de ekle ustlerini 1-2 parmak gececek kadar kaynamis su ekle ve 10-15 dakika kaynat...Yanina eriste cok yakisiyor....afiyet.olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder